Am văzut în seara asta un film: The Rock. Acţiune, aparent un alt film plin de violenţă. Aparent, un film la care nu se plânge. Dar aparenţele înşeală.

În primul rând, am plâns. Bine de tot. Dar nu asta e ce m-a şocat. Mi-am dat seama de ceva dureros de adevărat. Că banii sunt mai importanţi pentru unii decât viaţa, iar sub faţada de patriotism şi de sacrificiu se pot ascunde multe, mai ales minciuni şi rea-voinţă.

Pe scurt, un general care şi-a pierdut oameni în câteva lupte vrea să se asigure că familiile acelor oameni vor primi ceva drept recunoştinţă. Şi ia ostateci în celebra închisoare Alcatraz. În schimbul vieţii oamenilor nu cere decât bani. Mulţi, ce e drept, dar bani. Dacă nu îi primeşte, detoneză nişte rachete cu un gaz groaznic. Şi guvernul ce înţelege din toate astea? Nimic.

Dintre alternative, nu se alege nici una. Planul lor e sa trimită oameni care dezamorseze rachetele şi să „securizeze” insula. Sau să acopere insula cu termit şi să sacrifice aproape 100 de oameni, pentru a salva sute de mii. Dar banii nu îi dau. Pentru că e mai simplu să fabrici eroi, dai câteva nenorocite de medalii şi ţii 3 discursuri.

Nu ştiu de ce, dar ce se întâmplă aici mi se pare groaznic de real. Şi nu îmi place. S-a ajuns în punctul în care viaţa e mai prejos decât banii.