Am căutat pe câteva site-uri de la noi o reţetă de bragiole o (reţetă cu carne, origiară de prin Italia). Ei bine, nu am găsit. Şi m-am hotărât să pun aici o reţetă, în caz că cineva vrea să încerce. Am testat-o eu mai întâi ţi mi-a plăcut ce mi-a ieşit. Şi i-a plăcut şi lui Vlad, deci e bună.

Aşa, să începem. Se poate face cu carne de vită sau porc. Depinde ce vă surâde mai mult. Mai aveţi nevoie de 2-3-4 ouă fierte (tari), caşcaval, parmezan, brânză (ce vă place/ aveţi prin casă), stafide şi pastă de roşii/ roşii cuburi în sos. Piper, busuioc, oregano. Sare nu prea mai trebuie. Acum depinde de fiecare. Mai veţi nevoie de un pic de ulei şi ceva sfoară mai subţire.

Carnea ar trebui să nu fie prea grasă. Se taie felii subţiri, de dimensiuni apreciabile (va trebui să o rulaţi mai târziu). Pe bucata de carne, întins pe toată suprafaţa sau pe mijloc dacă felia nu e prea mare, puneţi ou fiert tăiat felii, caşcaval/ brânză/ parmezan şi stafide. Apoi rulaţi. Legaţi cu o sfoară, să nu se împrăştie.

Presăraţi piper pe ceea ce a rezultat. Rumeniţi „rulada” de carne pe toate părţile în puţin ulei, apoi acoperiţi-o cu pastă de roşii/ roşii cuburi. Adăugaţi busuioc şi oregano din belşug. Puneţi şi un pic de apă. Nu vă speriaţi că e mai lichid, scade la fiert. Fierbeţi la foc mediu/ mic 40-60 de minute, sau pamă când carnea se desprinde fâşii.

Scoateţi bragiole şi desfaceţi sfoara cu grijă. Puteţi servi ca atare, cu sosul în care l-aţi fiert. Sau puteţi tăia în felii şi mai daţi un clocot şi folosiţi în loc de sos pentru paste. Sau, puneţi pastele cu sosul de roşii şi bragiole lângă.

Poftă bună!