Am găsit de ceva vreme un articol . 10 Cărţi de citit într-o viaţă. Dar pe lângă astea, fiecare e liber să adauge încă vreo câteva sute (măcar 2 cărţi pe lună, dacă suntem foarte ocupaţi sau chiar 1-2 pe săptămână, dacă ne permite timpul). Recunosc că mai am destule de citit, dar mă strădui. Cărţile propuse sunt următoarele:

1. Război şi pace – Lev Nikolaevici Tolstoi (am citit-o acum câţiva ani şi o recomand oricând, cu căldură)

2. Divina Comedie – Dante Alighieri – o vreau şi eu😦

3. Crimă şi pedeapsă – Fiodor Dostoevski – am început să o citesc, dar nu mai ştiu de ce nu am terminat-o. Îmi aduc aminte că îmi plăcea, dar, totuşi nu îmi explic de ce nu am terminat de citit.

4. Muntele vrăjit – Thomas Mann

5. Iliada şi Odiseea – Homer – captivantă, foarte bine şi frumos scrisă. O carte care chiar şi după 2500 de ani rămâne în topul cărţilor bune.

6. Mizerabilii – Victor Hugo – Cred că e una dintre cele mai bune şi captivante cărţi citite vreodată. Merită fiecare secundă petrecută citind.

7. Demonii – Dostoievski

8. În căutarea timpului pierdut – Marcel Proust – într-adevăr, foarte importantă, deşi nu cred că o să o citesc vreodată. Prea multă filozofie.

9. Anna Karenina – Lev Tolstoi

10. De veghe în lanul de secară – J.D. Sallinger

Pe lângă aceste cărţi ar mai fi multe altele. cel puţin eu aş introduce: Pe aripile vântului – Margaret Mitchell, Mândrie şi prejudecată – Jane Austen, Decameronul lui Boccacio, etc.