Am găsit destule articole interesante săptămâna asta. Mai jos sunt câteva dintre ele. De acum, în fiecare sâmbătă o să pun câteva articole dintre cele care mi-au atras atenția în timpul săptămânii. Cel mai des vor fi articole din știință, sănătate, tehnologie. Lifestyle, bârfe și altele de genul sunt oricum prea multe.

1. Mai bine puțin sport decât deloc.

Era și logic, nu? Cu toate astea, majoritatea oamenilor motivează că nu fac sport tocmai din lipsa timpului. Peste tot auzim că este indicat să facem sport. Măcar 30 de minute de exerciții fizice în fiecare zi, dacă vrem să fim sănătoși, să avem un tonus de invidiat și tot ce mai vreți. Aici sunt mai multe probleme.

În primul rând, când cineva aude „exercițiu fizic” sau „sport” se gândește imediat la un abonament la o sală: aerobic, fitness, dans… Ceva ce chiar necesită timp. Și bani. În schimb, uităm că orice tip de mișcare poate fi benefică. Mersul pe jos, de exemplu. Câteva minute în plus, de obicei. Dimineața, pot fi chiar minute în minus față de o zi normală, dacă luăm în considerare aglomerația dintr-o oră de vârf.

Ținând tot de percepția majorității avem și următoarea: dacă toți spun măcar jumătate de oră și eu nu am timp nici măcar de minimul indicat, atunci de ce să mă mai obosesc? Combinat cu percepția greșită că numai dacă avem un instructor sau dacă dăm niște bani pentru a transpira este ceva eficient… rezultă lipsa completă a exercițiului fizic. Și asta nu numai la noi în țară.

2. Nu mâncați fără să fiți conștienți de ce și cât anume aveți în farfurie, altfel vă îngrășați.

Cu alte cuvinte, fiți atent la ce băgați în gură. Uitați-vă în propria farfurie, nu la televizor, calculator sau mai știu eu pe unde. Cel mai indicat ar fi să aduceți numai farfuriile din care mâncați la masaă, și nu un vas mai mare din care să vă puteți servi oricând. Astfel, riscați să mâncați mai mult decât aveți nevoie, chiar să mai puneți ceva în farfurie pentru că nu sunteți atenți sau chiar pentru că e un automatism. De asemenea, evitați snack-urile luate doar pentru vreți să ronțăiți ceva, dar în realitate nu vă este foame. Țineți minte ceva: stomacul poate trimite semnale creierului, dar nu are un creier al său. Pentru a putea percepe semnalele primite de stomac ar trebui să fiți atenți la ce și cât puneți în farfurie, ce anume băgați în gură.

3. Cele mai sănătoase moduri de a găti.

Asta am mai auzit-o de multe ori, nu? Cel mai bine e să mâncăm fiert, sau copt, sau gătit la grătar, dar nu prăjit. Se știe deja că ar trebu să evităm alimentele bogate în grăsimi, cele prea sărate, cele afumate, cu zahăr adăugat sau cu mulți aditivi. Totuși, și grătarul e cu cântec. La grătar puteți și afuma mâncarea, ceea ce iar nu e prea bine.

Totuși, asta nu înseamnă că ceea ce mâncăm este lipsit de gust. Ar trebui doar să avem grijă cum gătim și în ce. De exemplu, la prăjit ar trebui să folosim ulei de palmier nehidrogenat și de susan, datorită rezistenței mari la căldură. Ar trebui să avem mare grijă și la materialul din care e făcut vasul în care gătim.

Mai multe detalii în articole.

L.E.: OBEZITATEA SLĂBEȘTE MEMORIA. AVEȚI GRIJĂ!

Prea interesantă pentru a o lăsa pen săptămâna viitoare…