An găsit la Adi Hădean o rețetă genială. Curcan cu roșii la cuptor. Îmi palce să gătesc. Și fac destul de multe chestii la cuptor, cu legume. Numai că nu m-am gândit niciodată că principala legumă de lângă carne să fie roșia.

Așa că am început să planific cina. Numai că aveam câteva piedici. În primul rând nu aveam nici urmă de curcan prin frigider/congelator. Aveam un pui de casă, dar trebuia făcut bucăți și nu aveam timp de asta ieri. În al doilea rând, nu aveam dovlecei prin casă. Dar asta nu m-a oprit să păstrez ideea. Ceva (porc sau vită, nu îmi dau seama exact) la cuptor cu roșii și încă o legumă (adică ce găseam prin casă – cartorfi în cazul de față).

Cu un pic de teamă m-am apucat să pregătesc totul pentru cină. Am băgat carnea în cuptorul cu microunde la dezghețat, să nu cumva să stau câteva ore după ea. Am curățat câțiva cartofi, usturoi, și roșiile. Am rupt câteva fire de pătrunjel din jardinieră și aveam totul gata. Le-am amestecat pe toate într-o cratiță, am pus foarte puțină sare, un pic de piper și un strop de ulei și a fost gata de băgat la cuptor.

Pentru prima oră și jumătate am lăsat cratița acoperită cu un capac, să nu cumva să se usuce. Apoi am luat capacul și am îndurat mirosul pentru următoarea oră și jumătate. Imaginați-vă numai și o să știți ce spun. Încă mă gândeam că ar fi trebuit să pun o pasăre în cuptor și nu altceva, dar mirosul din cuptor insista să-mi demonstreze că nu e o greșeală. Și chiar nu a fost.

Cred că asta e una dintre rețetele la care o să revin cât de curând. O recomand cu plăcere. Merge cu orice tip de carne. Și orice legumă care se împacă cu roșia. Poftă mare!,