1. O dietă bogată în sare nu e bună pentru… creier

Până acum eram obișnuiți cu avertismentele cardiologilor: prea puțină mișcare și excesul de sare nu fac tocmai bine inimii (nu cred că vrea cineva să ia pastile pentru hipertensiune restul vieții). Acum suntem avertizați că aceeași „rețetă” afectează și sănătatea creierului nostru.

Și faptul că aveți grijă să nu mâncați prea multă sare e primul pas. Următorul e să faceți mișcare. De orice tip de mișcare vreți, numai să nu stați într-un loc. Secretul e să vă păstrați sistemul cardiovascular sănătos și să vă mențineți în formă. Mens sana in corpore sano, nu-i așa?

2. O veste bună: ciocolata nu înseamnă neapărat o dietă eșuată

De cele mai multe ori, când o persoană începe o dietă renunță prima dată la dulciuri și băuturi dulci și carbogazoase. Apoi restul. Ei bine, a renunța complet la acele mici lucruri care îți fac plăcere duce de cele mai multe ori la frustrări, o acomodare grea cu noul stil de viață și, în final, la abandonarea dietei.

O bucățică de ciocolată din când în când nu înseamnă o tragedie. Poate fi chiar de ajutor, pentru că înseamnă să nu renunțați complet la ce vă place. Secretul stă în dimensiunea porțiilor🙂

3. 5 motive care stau la baza lipsei de concentrare

Prea multă tehnologie. Surpriză! Tehnologia e bună, dar atunci când avem prea multe în jur poate fi copleșitor… Creierul uman poate întâmpina greutăți când are de-a face cu prea multe informații în același timp.

Prea puțin somn. Nu numai copiii trebuie să doarmă suficient. Și adulții au nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. În caz contrar, creierul nu funcționează așa cum ar trebui.

Insatisfacția la locul de muncă. Sau școală, sau ceea ce vă ocupă timpul momentan. Monotonia, sau faptul că ceea ce faceți nu vă reprezintă sau nu vă faceți plăcere nu ajută deloc.

Prea mult stress. Logic, nu? Presiunea și stress-ul pot fi benefice, dar până la un anumit punct. Cee e prea mult strică, nu?

Prea puțină mișcare. Și uite așa ajungem din nou la capitolul exerciții fizice. Nu știu cum, dar se pare că mișcarea face bine cam pe toate planurile, nu? A fi în formă din punct de vedere fizic se răsfrânge și asupra psihicului și memoriei și concentrării… Fix ce ne trebuie.