Ne-am obișnuit să înjurăm șoferii de autobuz de prin Cluj atunci nu opresc în spațiul special amenajat din stații. Dar de multe ori nici măcar nu au unde opri din cauza unor persoane „binevoitoare” posesoare de mașină personală și mult prea prețioase pentru a respecta regulile și legile.

Nu am carnet de șofer (încă), dar din câte știu eu, e interzisă staționarea în stațiile de tramvai și autobuz. Pentru că acolo ar trebui să oprească autobuzele și tramvaiele, troleibuzele. Sau cel puțin așa credea naiva de mine. Se pare că unii, odată cu mașinile își cumpără și drepturi asupra orașului. Sau cel puțin așa pare, după comportamentul lor.

În cazul ăsta, vreau și eu o mașină care vine cu astfel de drepturi. Sau un măcar un job care îmi dă dreptul să parchez mașina firmei oriunde am chef și când am chef. Sau dacă drepturile de parcare sunt deja adjudecate, atunci vreau alte drepturi „speciale”. Că doar și mie mi-ar prinde bine câte o „portiță de scăpare” din când în când, nu?

Proprietarul mașinii din dreapta a oprit chiar la scurt timp după ce am ajuns eu în stație. Așteptam autobuzul de Cora, care nu a mai avut loc să oprească și a ocupat o bandă până au urcat călătorii. Proprietarul mașinuței era tipic: un „dulap” tuns scurt dar cu destul gel în rămășița de păr cât să dea la încă vrei 4-5, tricou mulat, plasă, lanț gros la gât… Știți și voi tipul ăsta de mârlan.

Asta e făcută din autobuz, vreo 10 minute mai târziu de la prima…

Altă stație, altă problemă, dar tot importantă. Dacă trotuarul e ocupat pe unde putem să mai circulăm? Că eu una nu am aripi. Dacă alții au, atunci norocul lor. Și dacă în timp ce eu vreau să ajung din punctul A în punctul B al trotuarului și trebuie să cobor pe stradă pentru asta și în același timp trece o mașină cu viteză (sau un autobuz, că tot e parcat chiar înainte de stație) și mă lovește cine e de vină? Eu, pentru că nu am zburat peste mașina ce ocupă tot trotuarul, nu-i așa?

Cu drag și speranța că nu dați de specimene ca cele de mai sus, Măd