1. Învățați-vă copiii că sportul și mișcarea sunt amuzante

Suntem obișnuiți să ne gândim la exercițiile fizice ca la ceva extenuant și de multe ori neplăcut. Și asta vor învăța și cei mici de la noi, cei un pic mai mari. Ar trebui să ne revizuim atitudinea în ceea ce privește activitatea fizică dacă vrem ca cei mici să fie sănătoși și fericiți. Copiii au nevoie de mai mult sport decât cei mari (cam o oră, față de minimul de 30 de minute recomandat pentru adulți) pentru a avea o greutate normală și pentru a preveni o serie de boli cronice (incluzând bolile de inimă, diabetul, accidentele vasculare).

O oră nu e chiar așa de mult cum pare, mai ales că cei mici tind să fie mai activi dacă li se permite și dacă aceste activități par amuzante și interesante. Și aici intervin cei mari. Puteți face plimbări după masă cu toată familia, puteți ieși în parc sau dacă nu aveți timp pentru așa ceva, încurajați-i pe cei mici să se alăture unei echipe sau cumpărați jucării care încurajează mișcarea. La fel de important timpul petrecut în fața televizorului sau al calculatorului – cât mai puțin adică. Și fără tv în camera copilului!

2. Cinici obiceiuri sănătoase care ajută la prevenirea diabetului

– O greutate normală tradusă printr-un IMC (BMI) între 18.5 și 25. Foarte important.

– Nu fumați. Adică nu vă supuneți corpul unui stres inutil. În felul ăsta evitați mai multe boli, nu numai diabetul.
– Faceți sport. Nu mă refer la sport de performanță aici, dar puțină mișcare nu strică niciodată, ba chiar ajută.

– Face minuni atât pentru fizic cât și pentru moral.

– O dietă sănătoasă. Fiți atenți la ceea ce puneți în farfurie pentru că până la urmă sunteți ceea ce mâncați.

– Alcool cu MODERAȚIE

Când vine vorba de mâncare și alcool există un singur cuvânt cheie MODERAȚIA.

3. Cartoful, cel mai sigur aliment

Conform unui studiu realizat de compania britanică YorkTest, specializată pe detectarea alergiilor la alimente, cartoful este cel mai sigur aliment prezentând cele mai puține probabilități de a provoca migrene, eczeme, oboseală sau sindromul colonului iritabil.

Pe lângă cartof, lista cu alimente sigure mai conține și grapefruit, caise, mere, orz si lămâi.

4. Cum să adormi la timp

Nu știu dacă și alții au problema asta, dar de cele mai multe ori ajung să dorm mai puțin decât aș avea nevoie. Dar am găsit ceva ce se presupune că ajută cu această problemă.

– Mai întâi trebuie să realizați de cât de mult somn aveți nevoie. De exemplu, îmi ajung 7 ore de somn pe noapte, dar pentru unele persoane atât s-ar putea să fie prea puțin.

– În funcție de punctul 1 și de ora la care trebuie să vă treziți calculați ora la care trebuie să adormiți.

– Acceptați ora la care trebuie să adormiți și amintiți-vă că dacă sunteți odihniți puteți face mai multe decât dacă vreți să fiți considerați „cool” și să vă pierdeți nopțile degeaba.

– Planificați-vă timpul și formați-vă niște obiceiuri înainte de culcare.

– Eliminați televizorul și calculatorul înainte de culcare (ideal și din dormitor)

– Considerați ora la care trebuie să dormiți ca un fel de întâlnire. Nu ați vrea să întârziați la o întâlnire, nu?

– Trebuie să vă gândiți tot timpul la beneficii. Veți fi odihniți, veți avea mai multă energie și forță.

5. Vreți să fiți vegetarieni? Trebuie să fiți atenți dacă vreți să fiți sănătoși

Mai puțină carne în dietă este chiar benefică, dar este nevoie de atenție pentru a avea toate elementele necesare. Totuși, prin reducerea consumului de carne reduceți și aportul de proteine, reduceți aportul de vitamine liposolubile, unii aminoacizi esențiali. În funcție de tipul de dietă pe care îl vreți s-ar putea să fie nevoie să luați chiar suplimente alimentare.

Trebuie să vă regândiți întreaga dietă, nu e suficient să renunțați la carne. Pentru a fi sănătoși în continuare este nevoie să aduceți înapoi proteinele, grăsimile și mineralele pe care le eliminați odată cu carnea. Nu toate grăsimile sunt dăunătoare, iar unele vitamine și minerale nu se absorb deloc fără. De aceea sunt numite și vitamine liposolubile🙂

Cu drag, Măd