Nu i-am înțeles niciodată pe cei care sunt fani atât de înfocați că nu mai văd nimic în jur mai ales în cazul celor ce susțin o echipă cu tot ceea ce au și de cele mai multe ori e vorba despre microbiști (cel puțin din ceea ce știu eu). Știți voi, acele persoane pentru care echipa preferată contează mai mult decât familia sau prietenii, pentru care e mai grav dacă nu au bani de mers în deplasare cu echipa decât dacă nu au bani de pâine.

E interesant să poți ține atât de mult la ceva ce nu depinde de tine încât fiecare realizare sau eșec a acestei echipe să te afecteze personal. Poate însemna că atunci când este vorba de ceva ce depinde de tine te poți implica dincolo de limite și norme. Că atunci când ceva sau cineva contează poți fi acolo cu trup și suflet, implicat 1000% indiferent de ceea ce presupune asta. Sau așa să fie? Ce se întâmplă când echipa cu care te identifici are meci și în același timp apare o situație în care ar trebui să te implici total? Oare poți face o alegere rațională sau echipa e tot ce contează?

Vreau să pot înțelege ce e în mintea acestor oameni, vreau să știu cum îi poate afecta atât de mult ceva ce nu depind de ei pentru a face ceva. Mai vreau să știu de ce chestii cu adevărat importante și care chiar depind de ei ajung să nu conteze atât de mult pe cât poate ar trebui. Nu spun că își distrug viața sau că nu le pasă, ci pur și simplu mi se pare că oricât de mult ar conta totul în jur, pentru ei echipa pare mai importantă. Sunt curioasă cum îți poți risca sănătatea pentru o echipă sau un joc.

Nu am înțeles niciodată ultras-ii și ce anume îi motivează. Aici nu mă refer la cei care sunt doar fani înfocați și merg să-și susțină echipa cântând, purtând însemnele acesteia și alte chestii la fel de pașnice. Aici mă refer la cei pentru care echipa e totul. Cei care sunt în stare să sară la bătaie pentru că văd o altă persoană purtând însemnele sau culorile unei echipe rivale. E vorba de acei oameni care își riscă inclusiv libertatea aducând pe stadioane petarde și torțe, toate în numele acelui grup de oameni care se înfruntă într-o competiție sportivă.

Eu chiar nu pot să cred că jucătorii sunt foarte fericiți (sau uneori nu cred că le pasă) dacă cineva ia bătaie sau chiar e rănit grav pentru că a avut curajul să fie altfel decât suporterii echipei sau clubului. Și totuși, ce anume îi determină să fie atât de agresivi când vine vorba de evenimente ce nu le pot influența? De unde până unde ura sau pasiunea asta? Vrea să-mi explice și mie cineva?

Cu drag, Măd