1. Protejați-vă copiii de alergii

Peștele e o sursă foarte bună de proteine, conține acizi grași esențiali omega 3 și e chiar bun la gust. Există  studii care spun că peștele, pe lângă faptul că ajută mămicile să aducă pe lume copii mai inteligenți, ar fi de ajutor și în cazul sistemului imunitar al acelorași bebeluși.

Conform cercetătorilor peștele împreună cu uleiul de nucă și semințele de in din dieta mamei ajută la formarea unui sistem imunitar mai puternic în cazul copilașului încă nenăscut. Se pare că acest efect se datoreză acizilor grași polinesaturați conținuți de aceste alimente. Și nici în cazul adulților nu face nimic rău. Dimpotrivă, chiar. Hmmm… un motiv în plus să adăugăm peștele pe lista noastră de cumpărături, indiferent dacă așteptați un copil sau doar dacă vreți să fiți un pic mai sănătoși, nu credeți?

2. O dietă bogată în grăsime în timpul sarcinii afecteză copilul

Bine, nici mamei nu-i face foarte bine o asemenea dietă, dar nu despre asta e vorba acum. Spuneam mai sus că acizii grași polinesaturați sunt indicați în sarcină. Dar nu e nevoie să se ajungă la o dietă bogată în grăsimi. Este suficient să respectăm procentele recomandate pentru fiecare nutrient din dietă: 55-65% carbohidrați, 10-15% proteine și 20-35% grăsimi. Trebuie numai să avem mare grijă de unde ne luăm acești nutrienți și ce tip de grăsimi predomină în dieta noastră. Asta este valabil în cazul dietei unei femei însărcinate la fel de mult cum este valabil în cazul oricărei alte persoane.

3. Merele și perele ar putea să scadă riscul de accident vascular cerebral

Dintr-un nou studiu realizat în Olanda aflăm că fructele cu pulpă albă, așa cum sunt merele și perele ar putea să scadă riscul de accident vascular cerebral. Are și sens, nu? Fructele, la fel ca și legumele au un conținut scăzut de grăsimi, iar puținele grăsimi conținute sunt nesaturate.

Unii cercetători susțin că în culoarea fructelor și legumelor se reflectă tocmai substanțele chimice conținute de aceste fructe și legume, cum ar fi flavonoizii, carotenoizii. De aici tragem concluzia că pentru a ne lua tot ce avem nevoie din dieta zilnică trebuie să fie una cât mai colorată🙂

4. 50 de lucruri pe care fiecare dintre noi ar trebui să știe să le facă

Lista e destul de lungă, după cum o spune și titlul. 50 de lucruri pe care ar trebui să știm să le facem, indiferent dacă suntem femei sau bărbați. Această listă este destul de variată și ne ajută să fim pregătiți pentru situații din cele mai variate.

Ce puteți găsi aici ca necesar de știut? De toate: de la lucruri practice, cum ar fi să știi să faci un foc, să te descurci cu un computer măcar la nivel de bază, la a schimba un cauciuc, sau a găti ceva (nu capodopere culinare, dar ceva, acolo tot trebuie să știe să facă fiecare), la abilități mai abstracte, cum ar fi să știi să captivezi atenția cu o istorisire, să faci față unui interviu pentru un loc de muncă, să faci o primă impresie bună, sau să știi să citești rapid.

Eu una cred că lista asta chiar e una bună pentru toți. Poate așa am trece mai ușor și mai repede peste anumite situații din viață. Voi ce spuneți?

Cu drag, Măd