Dacă vă mai aduceți aminte, criticam în niște articole anterioare modul în care mâncăm și gătim. Spuneam că putem controla (măcat parțial) ce anume punem în mâncarea noastră și implicit ce introducem în corpul nostru. Se poate face cam cu tot ce gătiți acasă.

De preferat ar fi ca la mâncarea pe care o gătiți acasă să nu folosiți tâmpenii de genul Vegeta, Knorr sau ce alte condimente extraordinar de sărate și „bune la gust și cu ț-șpe mii de legume” mai găsiți prin comerț. În loc de aditivi folosiți sare și legume adevărate. Iese o mâncare mai bună, fără gust de chimicale și mai sănătoasă.

În cazul dulciurilor uitați de prăjiturile rapide sau chiar instant obținute prin amestecarea unor prafuri cu ceva. Folosiți pur și simplu făină, ouă, zahăr, lapte, unt, iaurt, cacao și altele asemenea. Găsiți rețete prin cărți, pe internet și jucați-vă. O să vedeți atunci ce poate ieși😉 Mai jos sunt câteva poze cu ce facem noi prin casă, să nu spuneți că vorbesc fără să știu ce anume.

Înghețată de casă. Conține iaurt (trebuie unul cu cel puțin 2-3% grăsime), un pic de miere de albine și o linguriță de dulceață de coacăze.

Toți mâncăm pâine, nu? Dar dacă avem curiozitatea sau curajul să ne uităm la ce conține o să avem o listă de ne doare capul. Ei bine, în majoritatea timpului la noi în casă se mănâncă o pâine ce conține numai 5 (cinci) ingrediente: drojdie (lăsată la „crescut” cu puțin zahăr), făină, apă caldă, un praf de sare. Opțional 1-2 linguri de ulei. Numai dacă vă convine. Frământați, lăsați la dospit și coaceți. Pâine, pur și simplu.

Mâinile din poză nu sunt ale mele. Iubi a vrut neapărat să învețe să facă pâine. L-am lăsat și i-am făcut și poză, să am dovada, în caz că neagă vreodată🙂 Și acum știți și voi😉

Una dintre pâini, după ce am tăiat câteva felii din ea. Cealaltă e pusă în cutia pentru pâine, la păstrat.

Recunosc că de cele mai multe ori cumpărăm înghețata, sau ciocolata. Dar ce voiam să demonstrez aici e că se poate găsi o alternativă. Trebuie un pic de curaj, voință și chef.

Cu drag, Măd