În zona în care stau este un liceu. Aţi putea spune că aş putea să mă bucur pentru viitor, dar mie nu-mi prea convine. Sinceră să fiu, nu m-a interesat foarte tare cât de bine sau prost cotat este, dar mi-a fost suficient să observ elevii care se presupune că învaţă acolo.

Am ieşit de suficiente ori din casă în intervalul orar 7 : 12 după 15 septembrie. Aproape de fiecare dată vedeam personaje „întârziate”. Şi nu ies din casă la ore fixe. Cum naiba să vii la şcoală la 10 jumătate sau la 11 sau cum naiba să pleci înainte de 13 – 14? Din câte știu eu liceenii au cursuri până la 13-14 și cei mic termină mai repede. Şi nici măcar nu a trecut o lună de şcoală. Oare numai mie mi se pare un pic ciudat? Pentru ce mai au portar atunci?

Asta despre chiul, chiulangii şi „întârziat” la cursuri. Ce mi se mai pare inadecvat (pe lângă limbaj şi atitudine, care sunt total în contradicţie cu bunul simţ) e stilul vestimentar. Puştoaice de generală/ liceu (că nu se prea deosebesc) îmbrăcate ca pentru club. Sau unele mai mult dezbrăcate decât îmbrăcate, că doar trebuie să fie sexi oriunde. Ce dacă e școală? Și acolo sunt „dușmani” care trebuie să moară de invidie când le văd, nu? Profesorii? Muritorii ăia de foame? Oricum vorbesc singuri în fața clasei și nimănui nu-i pasă de ei.

Mulți elevi ajung să se gândească mai mult cum să se îmbrace la școală sau cum să-și impresioneze colegii (de cele mai multe ori șochează mai degrabă decât impresionează) prin ținute decât la ce ar trebui să învețe sau la alegerile pe care ar trebui să le facă. Tocmai din cauza asta am susținut și o să susțin în continuare introducerea uniformelor în școli. Uniforma nu e neapărat ceva comunist sau urât, ci poate fi chiar ceva bun și frumos sau șic. Până la urmă, în fiecare zi acei copii au o grijă în minus.

Mulți elevi susțin că îi plictisește ceea ce se predă la școală, că profesorii habar nu au ce predau, că materiile predate nu sunt interesante și tot așa. Mă întreb totuși: cum poți susține așa ceva când nu stai destul de mult timp la școală cât să știi exact cu ce se mănâncă? Și cum poți înțelege ceva predat dacă nu ai o bază sau dacă nu te concentrezi măcar un pic la ceea ce se predă sau dacă nu te obosești să citești 2-3 rânduri pe cont propriu pentru că vrei să fii „cool”?

Trebuie să ies și astăzi și pun pariu că și la ora asta vor mai fi „întârziați” mergând leneș spre școală. Nici măcar nu se grăbesc. Clădirea rămâne tot acolo și restul oricum nu contează pentru ei. Vă prezint elevii de azi: inconștienți, enervanți, superficiali și buni de pus la colț.

Cu drag, Măd (azi critică și nervoasă pe „copii de azi”)