De tehnologie, de curent electric – într-un cuvânt, de civilizație. Știu că nu ar trebui să fie așa, dar se întâmplă. Mă pot descurca și fără tehnologie, dar nu-mi pică bine. Deloc. Mă simt incompletă, neajutorată parcă.

Am realizat azi cât de dependentă de ceea ce ne-au adus ultimii ani de evoluție a omenirii. Pe strada noastră s-au făcut astăzi ceva lucrări și cei de la Electrica au oprit curentul. De la 9 dimineață până la 3  după-amiază (sau 15, dacă preferați). Fără să anunțe. Ori nu s-au asigurat că mesajul ajunge la cine trebuie. I-am sunat nervoasă și mi s-a spus că s-a anunțat la radio și în presă. Dar la care radio și în ce ziar nu a spus nimeni. Știți ce înseamnă atâtea ore fără curent electric?

Să vă povestesc eu: centrala nu funcționează ceea ce înseamnă că nu există apă caldă sau căldură dacă e nevoie. Frigiderul, cuptorul cu microunde, cafetiera, prăjitorul de pâine, mașina de spălat, nimic nu funcționează. Dacă aveți laptop e ok , dar numai dacă bateria era încărcată în prealabil. Și numai dacă puteți lucra offline sau dacă aveți internet mobil. Dacă aveți desktop, atunci până aici v-a fost.

Concluzia zilei de azi? Mă descurc în situații neprevăzute dar le urăsc de-a dreptul. Recunosc că sunt dependentă de îmbunătățirile pe care ni le-a adus civilizația și nu-mi pare rău deloc. Îmi place să fiu în zona mea de comfort, cu laptop, internet la orice oră din zi sau din noapte vreau eu.

Cu drag, Măd